SARDINIEN.

Aftensolen.

Den 12 juli 2022 gik turen til Sardinien. Vi var så heldige, at min svigerfamilie havde givet os alle en skøn ferie.

11 mand skulle vi afsted. Yngste mand er 15 og ældste er 80 år.

Mine svigerforældre Søren og Gitte.

Efter lidt udfordringer med pas der smuttede under båndet i kbh, og en kuffert der ikke kom da vi landede, nåede vi frem til et hyggeligt mindre hotel.

Dejligt med de mindre hoteller, der er lidt mere nærhed.

Vi fik værelser og ferien var for alvor skudt i gang.

Godmorgen på vores altaner.

Sardinien er Italiens næststørste ø, der byder på meget af alt. Her findes charmerende små byer, hvide sandstrande, der er beskyttet af små bugter, et varierende landskab med lavendel-duftende stier og smukke olivenlunde. Det er ikke svært at forstå, at Italienerne selv foretrækker at holde ferie her.

Vi bor på hotel Playa i Alghero med kun 5 min gang til stranden og ca 2 km gang til byen.

Onsdag d 13 var vi alle efter morgenmaden klar til strand, sol og havet. Vores kroppe fik farve og der blev hygget Max. Dejligt når man ikke er for gammel til boldspil og grineflip.

Der spilles bold.

Om aftenen spiste vi på restaurant maristella det er ikke nemt at få bord til 11, men et 5 og et 6 personers bord kunne vi få. Gåturen var lidt længere end vi troede, og nogle kom på en lille omvej.

Det hele endte dog med skøn mad og godt humør.

Og hvem er så os 11 på ferien?

Mine svigerforældre Birgitte og Søren, deres to “drenge” Kasper og Ulrik. Kaspers kone Angelica og deres børn Ida og Oscar. Ja og så Ulriks (min mand) to drenge Emil og Lauritz. De to sidste er min dreng Lauritz og mig.

Svigermor og min mand.

Onsdag aften kom Lauritz’s kuffert gudskelov, den havde været et smut i Rom. Det blev fejret ved at Emil og de 2 x Lauritz tog et smut i byen🍻. Det blev også til flere byture for de tre største drenge og Ida. Jeg er sikker på Oscar er med i byen næste gang.

I dag er det torsdag, og klokken er lige nu 15:20. Alle er smuttet på hotellet i skyggen ved poolen. Jo jo vi har været på stranden, men nu er det tid til lidt skygge og “dulring”.

Kl 20:45 har vi bord på lækker restaurer hvor vi skal have pizza Italiano.

Så skal der spises Italiensk pizza.

Aftenen gik alle 12 pizza, 3 fl vin, 8 fl vand, sodavand og 4 store salater blev spist og drukket. Der skal noget til når 11 mennesker skal blive mætte 🙂

MUMS.

Slentring hjem med pit stop på is sted. Jeg er vild med lemon sorbet.

Fredag er det nu, klokken er 18 og alle er igang med deres. Vi er 4 ved poolen, 3 ved havet, 2 i motionscenter, 1 sover og 1 er ude og møde gammel veninde.

Mig i drypstenshulen.

Vi har været på dejlig sejltur i dag, smukkeste vand, drypstens hule og frokost i byen. En flok kvinder brød ud i sang på båden, lød som om det var et kor der var på tur. Finske smukke stemmer gjorde sejlturen endnu mere hyggelig. Vi havde alle håbet på en tur i det meget blå vand, men det var ikke tilladt. Så det var dejligt med en tur i vandet senere på dagen.

Alle mand om bord.

I går svømmede jeg forresten 160 baner i poolen, svarer til 2,5 kilometer. Godt træt måtte jeg sidde på polkanten og spise en tomat og få lidt at drikke. Måske ikke så smart at gå fra nul baner om dagen til 160 baner. Men mærkede det først, da jeg kom op af vandet.

Kender i det? 20 år i hovedet og 52 år i kroppen. Nå men tænker nu må jeg se at få kroppen i form.

Smuk nat.

Dagene går hurtigt. Livet nydes. De fleste morgener starter med en tur i havet. Det er virkelig en dejlig måde at starte dagen på.

I dag er det mandag sidste hele dag inden turen går hjemad til DK i morgen aften. Vi har nydt strand og havet i dag. Lige nu er de fleste af os smuttet i skyggen. De 4 drenge er gået over for at spille padeltennis, puha det bliver en varm omgang. Tænker vi helt sikkert ser dem i poolen bagefter.

I går spiste vi på nok den bedste restaurant, rigtig Italiensk atmosfære, tæt på havet. Så her en stor anbefaling hvis du kommer til Italien. Lov mig du spiser på ristorante lo pascaro da mikro i Alghero.

Min dreng Lauritz og mig med udsigten på restauranen.

Lige nu er det mandag kl er 17, solen varmer stadig, blomsterne er smukke, vanddråberne efter badning er ved at forsvinde fra lårbasserne. De smukke røde hibiscus blomster og palmerne pynter og jeg nyder livet.

Jeg er lykkelig og taknemmelig for livet. Min feriebog som jeg læser på alle ferier, er læst færdig “Secret” og mit mindset er igen boostet. Har du ikke læst denne bog, så gør det. Dit sind vil fyldes med muligheder og positivitet.

Glæder mig over de dejlige dage sammen med svigerfamilien, min dreng, mine bonus drenge og min mand❤️. En stor tak for at være i mit liv.

Min Mand og mig.

En stor tak til Johanna som passer vores søde hund Frida og frække parakit Hugo, samt min butik. Det er vigtigt for mig, at vores dyr har det dejligt mens jeg får sol på maven❤️

Tak til min dejlige familie der hjemme som jeg glæder mig til at se❤️

Tak til dig som læste med❤️

Ferie hilsner  Lise – Dit Fokus

Be grateful for what you have now. As you begin to think about all the things in your life you are grateful for, you will be amazed at the never ending thoughts that come back to you of more things to be grateful for. You have to make a start, and then the law of attraction will receive those grateful thoughts and give you more just like them.

Rhonda Byrne, The Secret.